středa 15. května 2013

Mobilní verze webů Vám odhánějí zákazníky - 2 klíčová pravidla

Stále mě překvapuje, jak některé firmy zarytě trvají na hloupé a nefunkční mobilní verzi svého webu.

Při vytváření mobilního webu by měla být dodržena alespoň tato:


Dvě klíčová pravidla


Tato dvě pravidla by měli všichni tvůrci mobilních webů brát jako svátost a nikdy nevydat ani beta verzi mobilního webu bez splnění těchto pravidel.

1. Pravidlo: Možnost vypnutí mobilní verze webu
Každá, naprosto KAŽDÁ mobilní verze webu by měla mít bezpodmínečně možnost z ní vyskočit a dát možnost návštěvníkovi se dostat k informacím, které na mobilní verzi nejsou.

2. Pravidlo: Nepřesměrovávat z detailu na úvodku
POKUD už trváte na mobilní verzi webu a POKUD trváte na tom, že každému návštěvníkovi přesměrujete normální verzi na mobilní verzi, TAK to přesměrování NEMŮŽE být na úvodní stránku mobilní verze, ale na stránku na kterou návštěvník přišel.

Toto je tak strašný a častý nesmysl, který návštěvníka 100% vždycky odradí.

Vždy když na něco takového přijdu tak firmě píšu ať si to opraví.


Peugeot.cz
Příklad z poslední doby je třeba web Peugeotu. Viděl jsem reklamu v televizi, že Peugeot nabízí užitkové vozy v akci a splátky se dají nastavit vždy tak, aby byly maximálně 7000 Kč měsíčně. Super, zkusil jsem vygooglit "7000 peugeot", první výsledek "Užitkové vozy Peugeot maximálně za 7000 Kč měsíčně" odkaz na web peugeot.cz....., super to je ono, klikám ... a jsem na úvodce mobilní verze webu mobile.peugeot.cz WTF?

Nikde žádná zmínka o akci, nikde o 7000 Kč, nic. Nemožnost hledání, nemožnost vypnutí mobilní verze, takže tím jsem skončil a o akci vím kulový. Absolutně nepoužitelný otravný mobilní web, který odehnal zákazníka.

Můžete si zkusit.

Zapakatel.cz
Ten mě bombil newslettry a když jsem si na mobilu klikl na odkaz z newslettru ve tvaru třeba www.zapakatel.cz/super-akce-na-rohliky-za-1kc tak jsem se dostal na úvodku mobilní verze m.zapakatel.cz. Žádný rohlíky za korunu nejsou, pouze úvodní stránka mobilní verze zapakatel.cz :(

Tak jsem ji chtěl najít, hledání v mobilní verzi není. Bohužel, smůla žádný rohlíky mít nebudeš :(

Tak jsem si je chtěl najít přes města nějakou kolonku zboží, jenže slevy byli rozdělené podle měst, ne podle kategorií. Bohužel, smůla žádný rohlíky mít nebudeš :(

Tak jsem zkoušel najít odkaz, jak z mobilní verze vyskočit, abych mohl znovu kliknout na odkaz z emailu a dostal jsem se na tu akci kterou jsem chtěl, bohužel taková možnost tu není, musíš si to najít v mobilní verzi. Bohužel, smůla žádný rohlíky mít nebudeš :(

A tak jsem na nakupování od nich z mobilu rezignoval i když předtím, než měli mobilní verzi, tak jsem na jejich normální verzi webu nakupoval z mobilu bezproblémů.

Velice rychle mobilní verzi opravili a do dvou měsíců bylo vyřešeno jak přesměrování, tak možnost vypnutí mobilní verze.

Firmy.cz:
Snad nejpoužívanější firemní databáze v Česku. Myslím si, že drtivý podíl vstupu na tento web je z vyhledávačů. Do nedávna každý odkaz typu http://www.firmy.cz/detail/1694758-inetmedia-brno-trnita.html se přesměroval na mobilu na úvodku a tam jste si tedy firmu mohli hledat znovu.

Naštěstí opraveno


Doufám, že se vývojáři poučí a budou dodržovat tyto dvě zásadní pravidla


Žádné komentáře:

Okomentovat